Specsavers

Betere kijk op klantcontact bij Specsavers

Klantcontact is lastig om te trainen in een klaslokaal of via e-learning. Toch is het een vitaal onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden binnen de retail. Daarom oefen je dit het beste in de praktijk, maar interactieve video helpt bij het simuleren van klantcontact. Interactieve video's zijn een krachtige tool voor e-learning. Ze combineren de voordelen van video, zoals visuele presentatie en storytelling, met interactieve elementen die de betrokkenheid en participatie van cursisten vergroten.
  • E-learning
  • Fotografie
  • Instructional Design
  • Learning Management System
  • Video
specsavers

Over Specsavers

Een van onze klanten is Specsavers, 's werelds grootste particuliere optiekketen met activiteiten in 12 landen, met meer dan 140 winkels in Nederland. Specsavers telt zo'n 1500 medewerkers in Nederland.

Het Team

danny-bogers_elearning-specialist-development
Danny

Het doel

Specsavers wilde hun klantcontact verbeteren door middel van e-learning. Ze vroegen ons om een aantal e-learnings te ontwikkelen die gebruik maken van interactieve video, een innovatieve manier om de cursisten te betrekken bij realistische scenario’s.

Wat we hebben opgeleverd

We hebben samen met Specsavers de leerdoelen en de doelgroep bepaald. Vervolgens hebben we een script geschreven voor de interactieve video’s, waarin de cursisten verschillende keuzes moeten maken in een gesprek met een klant. De keuzes hebben invloed op het verloop en de uitkomst van het gesprek. Zo leren de cursisten hoe ze effectief kunnen communiceren, luisteren en adviseren.

De interactieve video’s zijn opgenomen met echte medewerkers in een echte Specsavers-winkel. We hebben ook gezorgd voor de vormgeving, de animaties en de voice-over van de e-learnings. Daarnaast hebben we het LMS-beheer van het Kallidus-systeem verzorgd, zodat Specsavers de e-learnings makkelijk kan aanbieden en volgen.

Het resultaat

De e-learnings zijn zeer positief ontvangen door Specsavers en hun medewerkers. Ze hebben geleid tot meer klanttevredenheid, meer omzet en meer plezier in het werk. Specsavers is erg blij met onze samenwerking en onze oplossingen op maat. Ze zien ons als een betrouwbare partner voor hun online leertrajecten.

Meer succesverhalen